diumenge, 19 de juny del 2022

dos creadors, un paisatge

    Avui, endreçant papers, la memòria m'ha fet l'ullet. Ha estat un retall de La Vanguardia, de fa vint anys, on l'escultora Montse Iscla, d'origen urgellenc, parla de la descoberta del paisatge del Baix Camp. Tot aquest temps que arrossego el paper, i no és que digués res de l'altre món: "Abans no havia vist mai tants estels fugaços. Viure aquí és un privilegi, perquè som entre el mar i la muntanya. No sé si tothom que s'acosta a la comarca del Baix Camp se n'adona, perquè és una zona poc promocionada." Però el cert és que, anys enrere, la seva declaració em va estimular a escriure alguns versos sobre el paisatge propi, que al final han fet cap al meu proper llibre Esquerpes o bucòliques. Li dec, doncs, part de l'impuls creatiu.
    Va passar el temps, i havent jo participat a la creació de Terrabastall Poètic de Reus, el meteoròleg i fotògraf Jaume Alegre em va permetre utilitzar algunes fotos seves per il·lustrar els cartells dels actes. Són unes imatges espectaculars, que incideixen en el paisatge del Baix Camp. Ara, en perspectiva, crec correcte afirmar que es van acumular al pòsit que participa del mateix impuls creatiu.
    A tots dos, doncs, els dec l'agraïment, tot i, i ja és curiós, no haver-los conegut encara en persona.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada